segunda-feira, 15 de outubro de 2007

ADS-B - Pilotos estejam preparados










FAA to Pilots:

be ready for ADS-B by 2020


The FAA said on Tuesday it wants all aircraft flying in controlled airspace to have satellite-based avionics by 2020, so air traffic controllers can track them using Automatic Dependent Surveillance Broadcast (ADS-B). Dhe agency issued a Notice of Proposed Rulemaking that says the equipment will allow controllers to handle more traffic more safely with less separation.




"Aviation must take the big step into the next generation of technology," said Acting FAA Administrator Bobby Sturgell. "It's safer and more accurate. Satellite technology is here to stay." Pilots with ADS-B cockpit displays can see, in real time, their location in relation to other aircraft, bad weather and terrain. In Southwest Alaska, the fatal accident rate for ADS-B-equipped aircraft has dropped by 47 percent, the FAA said. Aircraft that don't fly in controlled airspace will not be required to have ADS-B avionics, the FAA said.




A contract awarded to ITT Corp. last month, ground stations for the new system will be brought on line across the country, starting in the East Coast, portions of the Midwest, Alaska and the Gulf of Mexico. Nationwide coverage is expected by 2013. The proposed rule is open to public comment for 90 days, and is scheduled to become final by late 2009. The FAA demonstrated the ADS-B system at EAA Airventure in Oshkosh this summer.

FAA para Pilotos:

estejam prontos para ADS-B em 2020


FAA disse nesta Terça-feira que ela quer todas aeronaves voando em espaço aéreo controlado, tenham avionics com suporte de satélites em 2020, assim controladores de tráfego aéreo podem rastreá-los usando Vigilância Dependente Automática - Transmissão (ADS-B). A agência emitiu um aviso de regulamentação proposta que diz que o equipamento permitirá controladores manusearem muitos tráfegos mais seguramente com menor separação.


"Aviação deve dar um grande passo na próxima geração de tecnologia", disse Bobby Sturgell, Administrador Interino da FAA. "É mais seguro e mais exato. Tecnologia de satélites veio para ficar." Pilotos com telas ADS-B na cockpit podem ver, em tempo real, suas localizações em relação a outra aeronave, mau tempo e terreno. No Sudoeste do Alasca, a taxa de acidente fatal para aeronave equipada com ADS-B caiu para 47 porcento, a FAA disse. Aeronave que não voam em espaço aéreo controlado não serão solicitdas terem avionics ADS-B, disse a FAA.


Um contrato garantido para ITT Corporation no último mês, estações terrenas para o novo sistema serão trazidas on line de lado a lado do país, começando na Costa Este, partes do Centro-Oeste, Alaska e do Golfo do México. A cobertura nacional é esperada para 1013. A regulamentação proposta está aberta à opinião pública por 90 dias, e está programada para tornar-se concluída perto do fim de 2009. A FAA demonstrou que o sistema ADS-B em EAA Airventure em Oshkosh neste verão.



Tradução: George Rocha em 03 OUT 2007

Nenhum comentário: